Di Segenap Sudut Dunia, Ada Cerita Tersendiri.

Friday, January 21, 2011

Program TOT~~ Akademi Sukses~~ Entri 2


Assalamualaikum...

Sambungan bagi yang pertama.....


OK. tugasan pertama selesai... selepas solat maghrib, kak Zaleha pula memegang mikrofon. 

IMPERATIVE MORAL

tu tajuk eh....

erm.. untuk waktu2 maghrib ni, akak leha terangkan ciri seorang trainer n kata motivasi yang berkaitan...

JADILAH SEPERTI GELAS YANG KOSONG!!

Itulah ayat yang sering diulang-ulang...
setuju sangat dengan pendapat ini...
(walaupun, mana-mana program pun selalu katakan seperti ini...)

______________________________________________________________

dah habis slot kak Leha, abang Zulaimin pula mengganti...

tup tup, die suruh kami ke chalet, alasannya ambil barang yang berada di Chalet...

tak dinafikan, ada yang merungut, mengeluh, dan ade yang sempat berunding, berbincang...

Tiba di bilik kuliah,


IKHLAS

itulah pengajaran buat kami... Ikhlaskan diri dalam melakukan apa-apa arahan...

seterus, kami direfreshkan tentang budaya sukses (sebenarnya ZN pun dah lupa)

IKHLAS

HARGAI MASA

CERIA SELALU

KERJASAMA
FOKUS
HIJRAH

inilah keenam-enam budaya yang cuba diterapkan...

to be continued......
Share:

Program TOT~~ Akademi Sukses~~ Entri 1

Assalamualaikum semua....


baru-baru ini (seminggu lepas. baru ke?? hehehe...) ZN pergi ke Program Latihan Kefasilitatoran Akademi Sukses di Saujana Asahan Resort, Ledang...anjuran Akademi Sukses Consultancy & Training

Pandangan Awal 

Jujur kata, memang sangat nak pergi, ye la... daripada duduk sekolah tak buat apa-apa, kan? baik ZN pergi program2 motivasi, latihan~~~hahah..

Hari Jumaat

Selepas selesai Solat Jumaat, dalam kira-kira pukul 3.00 petang tu, kami, wakil dari ITQAN (ZN, Zuhairi, Amirin, Hafiz, Huzaifah dan Akasyah) bertolak ke Asahan dengan menaiki van sekolah. Dalam van, tiada yang istimewa melainkan kami terpaksa melayan karenah anak Ustaz Rahim, namanya Muhammad.. heheheh...

Sampai-sampai, dah masuk asar. Solat di Suraunya. sambil menunggu pelajar2 Maahad yang sedang ice breaking.(kot..)

Lepas solat asar n pelajar lain solat asar, kami pon masuk ke bilik kuliah~~

Kami diberikan barang amanah berupa selotep, n marker pen...
kami dikehendaki menulis nama n tampalkan di baju....

seterusnya, kami diberi kertas, dan diminta menulis nama kami secara menegak....

N
U
K
M
A
N

macam kat atas ni....


Kemudian kami diberi masa dalam beberape minit untuk isikan makna setiap huruf tersebut.

N - Noble
U - Unik
K - Khair
M - Model
A - Amanah
N - Naive

ni yang aku buat... X caye???
tengok bawah ni...

buruknye tulisan aku~~ hahaha
OK, tu tugasan pertama.....

nantikan sambungannya......
Share:
Copyright © Zahirul Nukman 2016. Powered by Blogger.

Selamanya Murabbi