Di Segenap Sudut Dunia, Ada Cerita Tersendiri.

Sunday, March 21, 2010

Pendidikan seks. Xde alternatif lain ker????

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Baru2 ni, aku ada dengar pendidikan seks akan dibawa masuk ke dalam sekolah. Dilaporkan bahawa pendidikan seks ini diwujudkan bertujuan untuk memberi penerangan kepada remaja tentang seks. Bagus sangat lah tu…..Tapi, pada pendapat aku, pendidikan seks ni x payah buat pun xpe. Buat menghabiskan duit je. Aku cadangkan cam nila, ape kate kerajaan perkukuhkan pendidikan islam dan pendidikan moral. lagi bagus. Wajibkan semua pelajar mesti mengambil subjek tersebut. Masukkan elemen pendidikan seks dalam subjek ni. Pendidikan islam ni patut diterangkan implikasi2 sekiranya melakukan seks terlarang dari konteks dunia dan akhirat. Penerapan ini sudah cukup memadai. Selebihnya, ibu bapa, guru, masyarakat setempat perlu memainkan peranan dalam mencegah kemelesetan akhlak remaja kini. Semenjak dua menjak ni, banyak kes melibatkan pembuangan bayi, pembunuhan bayi dan yg berrkaitan ngan bayi. Sedih, geram , semua ada. Mula2, bermadu kasih, pastu, berpegangan, pastu, tuuuuttttt…. Pastu mengandung, then, bersalin(ade tu gugurkan kandungan), pastu bunuh….. banyak tul dosa sape yg buat tu… bawa2 lah bertaubat. Ape nak jadilah ngan dunia sekarang ni???? Nak kata Malaysia ni Negara Islam, ya, betul. Siap dapat Negara islam contoh lagi…. Tapi… ish2….. sedih aku……
Share:

0 Komentar:

Aku Insan damba aman,
cari Ilham damaikan satu Alam.
Aku Insan mendambakan,
cari Sayang damaikan seluruh Alam.
Copyright © Zahirul Nukman 2016. Powered by Blogger.

Murabbi