Di Segenap Sudut Dunia, Ada Cerita Tersendiri.

Wednesday, November 23, 2016

Resepi : Spaghetti Bolognese


Memang lately suka letak gambar makanan je dalam insta ni. hahaha. Okey gais, kali ini kami anak beranak buat bolognese spaghetti (oh menn taktau eja betul dia camne . haha)
.
Buat kuah dia ni senang je. Umi ajar. Haha. Basically :

1) Bawang Merah sebijik
2) Bawang Putih 2 ulas je.
3) Daging Ayam / Lembu kisar (tadi kisar sendiri)
4) Pes Bolognese semestinya dari Prego~
5) Minyak dan Garam jangan lupa.

Okey, mula² tuangkan minyak. lepas tu, tumiskan bawang² tadi sampai naik bau. Lepastu masukkan daging2 kita yang dah dikisar tadi. Bila ayam macam dah masak sikit, masukkan sos Prego tadi. .
Okey, dah siap. Ce try rasa sikit. Kalau tawar, letak garam sikit, kalau nak masam lagi, letak sos tomato atau sos cili sikit.
.
Dan Basic Kuah dia dah siap. 👌👌
.
Anda2 semua nak tambah Sosej pon boleh, tomato dadu pon boleh, dan campur la pape asalkan sedapp .
.
Okey, pasta dia pulak acano?
Cam biasa la, letakkan pasta dia tu dalam air bersama sedikit minyak. Didih sampai pasta dia tu sedao ditelan.
.
.
Okey, selesai lah menu makan petang kita . Haha.
.
#cubadulubarutahu
#ApronNukman
Share:

0 Komentar:

Aku Insan damba aman,
cari Ilham damaikan satu Alam.
Aku Insan mendambakan,
cari Sayang damaikan seluruh Alam.
Copyright © Zahirul Nukman 2016. Powered by Blogger.

Murabbi