Di Segenap Sudut Dunia, Ada Cerita Tersendiri.

Saturday, November 03, 2012

bingkisan titian

[tajuk memang tak boleh merepek lagi ke?]

Assalamualaikum w.b.t.

motif letak gambar ni? kredit: google.
Dengan nama-Nya, aku memohon perlindungan 24 jam 7 hari seminggu daripada terjebak ke kancah kebinasaan. (ini bukan iklan perlindungan 24 jam daripada nyamuk. sekian)

OK ! Apa khabar semua? Hebat? Positif? <--- ayat biasa

Alhamdulillah, hari meniti hari, aku meniti di jalanan cuti. Mengisi ruangan diberi seadanya sebaiknya. (cukup, jangan terlalu berfalsafah. ;p)

Minggu ini minggu ketiga saya bercanda dan berjimba-jimba menjalani cuti semester pertama. Sepatutnya kan, minggu ni adalah minggu kami menguruskan Minggu Taaruf Asasi untuk ambilan November 2012. Tapi akhirnya, berita baik muncul. Minggu Taaruf dibatalkan.

What? Macam mana boleh batal pula? Ya Allah... Tiada intake ke sesi ini? <---Itulah antara ayat-ayat terkejut daripada kami para pengurus minggu taaruf. he he..


Apa yang penting, cuti perlu diteruskan. aha!

Alhamdulillah, cuti kali ni banyak yang berlaku dan sudah diselesaikan.

Antaranya, Hari Raya Aidiladha disambut dengan sederhana. Pada hari kedua, famili sebelah bondaku mengadakan Kenduri Arwah dan Majlis Sambutan Hari Lahir. Bermula pada tengah hari dengan bacaan Yasin dan tahlil. Kemudian, makan-makan untuk jemaah Masjid.

Sebelah petangnya pula, kami semua mengadakan sambutan hari lahir untuk adikku Anis Adriana Fitryah, tiga pupu (eh, betul ke? ayah kepada mak budak ni sepupu nenek aku. ha, kira betul la kot..) aku, Nur Zara Aniqah, dan ayah saudaraku yang kupanggil 'Ayah De', Mohammad Asri Annuar.

Kawan-kawanku yang sempat datang, dua orang sahaja. Raihan dan Syaqirin. Yang lain sibuk agaknya. Maklumlah, raya kedua. ahak~

Peristiwa lain ialah, aku sudah berjaya mendapatkan Lesen P ! yeay \o/ ! Setelah bertahun-tahun menunggu, akhirnya inilah masa yang sempat untukku memperoleh lesen. Okey, no komen. lepas ni, kena banyak praktis je. ;P

Lagi apa lagi ek? haha. lupa sudah lupa. hish~

Ha! Awal minggu ketiga ni, aku dan rakan-rakan pergi ke KL Sentral. Lawatan ke Ekspo Buku Islam. *Motif sebut Lawatan? haha* Ya ! hangout bersama pelajar foundation (kalau bahasa indonesia, mereka sebut pondasi. ya buk, studen pondasi. haha) . Ada yang datang dari Kuala Selngor, Rawang, Gombak, dan Subang. After that, kami pergi Midvalley dan main bowling, makan-makan, jalan-jalan sampai petang. Lepas tu semua berpecah, dan balik.

*dulu hangout ni perkara paling aku rasa peliks~ ahak! jakun jap*

OK_bai. tiada apa yang nak diceritakan lagi, jumpa di lain siaran. ahak ! Assalamualaikum !

*lepas tengok cerita Cinta Vlog, rasa macam nak buat vlog pula. *k, mimpi* #kidding

#Bahasa yang digunakan dalam posting ini adalah bukan menggunakan bahasa melayu yang tepat. maaf ! *tunduk-tunduk gaya Jepun*

#posting ini bukan posting ilmiah. sekadar luahan bicara. Jadi tiada ruangan komen dari FB. he he. ;p
Share:

0 Komentar:

Copyright © Zahirul Nukman 2016. Powered by Blogger.

Selamanya Murabbi